538-374-561
biuro@dmkolportaz.pl

Po co emitować ulotki?

Po co emitować ulotki?

Bardzo często spotykamy się z tym pytaniem. Wielu naszych klientów zasadniczo rozumie potrzebę reklamy i poprawy własnego wizerunku ale nie zawsze jest to wiązane z emisją ulotek w rejonach, w których ich firmy działają. Spotykamy się z wątpliwościami bazującymi na potencjalnej niechęci odbiorców do materiałów drukowanych oraz wątpliwościami natury prawnej – niektórzy sądzą, że roznoszenie ulotek nie jest zgodne z prawem. Oto kilka faktów:

9 na 10 odbiorców chce ulotkę

Panuje pogląd, że ludzie nie chcą ulotek. Możemy zdecydowanie stwierdzić, że to nie prawda. Bazując na naszym doświadczeniu możemy pochwalić się statystykami, które mówią, że docieramy do 91% skrzynek pocztowych w blokach, gdzie dostanie się do nich wiąże się z prośbą o dostęp do nich przez domofon. W zdecydowanej większości przypadków odpowiedź jest pozytywna! W przypadku domów jednorodzinnych nasi kolporterzy zauważają podobne podejście do odbioru materiałów drukowanych. Mieszkańcy chętnie je przyjmują i często przeglądają na miejscu, zaraz po otwarciu skrzynki lub otrzymaniu ulotki od kolportera.

Dotarcie do skrzynek w blokach
91%
Dotarcie do skrzynek w domach
99%

Ulotka dociera wszędzie i zostaje na długo

Bywa, że nasi klienci zamawiając jedną emisję obliczają poziom odzewu na poziomie 1-3% i przez ten współczynnik obliczają swoje dochodu i stopę zwrotu z inwestycji w taką reklamę. Niestety to tak nie zadziała. Uzyskanie odzewu na poziomie 1% jest prawie niemożliwe, szczególnie w dzisiejszych czasach, kiedy wszystkie oferty są powtarzalne, firmy oferują bardzo podobne produkty i niewiele różnią się od siebie pod tym względem. Jedyną branżą, która może pochwalić się takim współczynnikiem jest branża gastronomiczna gdzie zapotrzebowanie na jej usługi ma charakter często chwilowy i impulsywny. Ale czy np. okna lub drzwi odbiorcy kupują tak samo impulsywnie i szybko co np. pizzę? Nie. 

Powtarzalność i marka

Najlepsze efekty dzięki ulotce można uzyskać dzięki powtarzalności emisji. Emisja co miesiąc lub kwartał pozwala na stałe znaleźć miejsce w pamięci odbiorców i sprawić, że nasze logo i nazwa będą rozpoznawalne i chętniej wybierane w momencie decyzji zakupowej. Dlatego przy tworzeniu ulotki istotne jest podkreślenie marki. Marka jest najważniejsza a zaraz po niej ramowa oferta. Tak aby potencjalny klient wiedział jak się nazywamy i co może od nas uzyskać. I jeśli co jakiś czas otrzyma od nas taką informację z pewnością zostaniemy zapamiętani w branży, która obsługujemy. 

Zapamiętanie marki

Czy takie „zapamiętanie” na pewno będzie miało oddźwięk pozytywny? Tak. Załóżmy, że zajmujemy się wspomnianymi wcześniej drzwiami. Emitujemy serię ulotek co kwartał, jej oddźwięk jest średnio zadowalający – mamy zapytania, niewiele kupujących. Po powtórzeniu kilku takich emisji okaże się, że sprzedaż wzrośnie a przechodzień na ulicy pytany o firmę zajmująca się montażem drzwi wspomni nasza markę i sam nie będzie wiedział skąd ją zna lub wskaże właśnie na ulotkę. 

90% odbiorców Cię zapamięta

Co jeśli odbiorca wybitnie nie lubi ulotek i nasza wywoła u niego negatywną reakcję? Tak jak zostało wspomniane – 9 na 10 osób jednak ulotkę chce zobaczyć. Ludzie, u których możemy wywołać negatywną reakcję stanowią więc maksymalnie 10% odbiorców. Pozostałe 90% będzie o nas pamiętać o ile regularnie będziemy do nich docierać.

Roznoszenie ulotek jest zgodne z prawem

Prawo pocztowe - ustawa z dnia 23 listopada 2012r.

Czasami spotykamy się z wątpliwościami naszych Klientów odnośnie legalności roznoszenia ulotek. Te wątpliwości najczęściej powstają w wyniku rozmów z tym wąskim odsetkiem odbiorców, którzy interpretują kolportaż do skrzynek jako zaśmiecanie. 

Ustawa jednak jasno określa, że dostarczenie druku bezadresowego stanowi element usługi pocztowej i zobowiązuje właścicieli skrzynek do ich umieszczenia w ogólnodostępnym miejscu. 

Z treścią ustawy można zapoznać się na stronie sejmu, gdzie udostępniony jest cały akt prawny: 

http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=wdu20120001529

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

To jest wersja demonstracyjna sklepu do celów testowych— Zamówienia nie będą realizowane. Zamknij